Як система безпеки дорожнього руху сприяє сталому розвитку компанії

Ксенія Багрій

Ксенія Багрій, CSR manager, project coordinator AVG

Микола Горбаха

Микола Горбаха, Ph.D, експерт у сфері безпеки на транспорті

alina-sokolenko-infoportal

Аліна Соколенко, керівна партнерка компанії AVG, Голова правління ASDE

Як система безпеки дорожнього руху сприяє сталому розвитку компанії

Безпека дорожнього руху і збереження здоровя працівників стає одним із основних пріоритетів для глобальної спільноти. Створення адекватних правових рамок, напрацювання ефективних політик БДР у структурі компаній, перевезення вантажів менш шкідливими видами транспорту, а також створення національних стратегій і планів займатимуть визначне місце в найближчі десятиліття.

МІЖНАРОДНЕ ПІДҐРУНТЯ

Оксана Багрій, CSR manager, project coordinator AVG:

28 лютого 2019 року ООН започаткувала стратегію безпеки дорожнього руху в підтримку Десятиліття дій щодо безпеки дорожнього руху 2011-2020 рр., затверджених Генеральною Асамблеєю ООН у 2010 році. Ця ініціатива також сприяє досягненню двох ЦСР, які стосуються БДР:

• Ціль 3.6, що має на меті скорочення до 2020 року кількості загиблих і травмованих внаслідок ДТП на 50%;
• та Ціль 11.2, що спрямована на забезпечення доступних, безпечних та стійких транспортних систем до 2030 для всіх, покращення безпеки дорожнього руху через значне розширення парку публічного транспорту, враховуючи особливі потреби вразливих груп населення.

Стратегія безпеки дорожнього руху ООН заснована на «системному» підході, який управляє взаємозв’язком між швидкістю, транспортом, дорожньою інфраструктурою і поведінкою учасників дорожнього руху, щоб попередити аварії. Документ складається із 5 стовпів: управління БДР, безпечніший флот, увага до учасників дорожнього руху, після аварійне реагування і створення безпечніших умов для водіння.

УКРАЇНСЬКИЙ КОНТЕКСТ

Микола Горбаха, Ph.D, експерт у сфері безпеки на транспорті:

Автомобільний транспорт відіграє важливу роль в соціально-економічному розвитку країни і займає лідерську позицію серед усіх видів транспорту в сфері перевезень, зокрема, сьогодні більш як 100 тис. автомобільних перевізників надають свої послуги.
Однак стан безпеки дорожнього руху в Україні вкрай незадовільний через високий рівень смертності та дорожньо-транспортного травматизму, порівняно з країнами Європи.
За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я в Україні рівень смертності від дорожньо-транспортних пригод складає 12 осіб на 100 тисяч населення, що удвічі більше ніж в середньому в країнах Європейського Союзу.

Разом з цим, впродовж п’яти років Україна заклала «фундамент» сфери БДР, зокрема, створена система фінансування заходів з БДР (в середньому 3 млрд. грн щорічно), затверджено Державну стратегію підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні до 2020 року (95 заходів щодо підвищення рівня БДР), Державну програму підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року (передбачено 8,69 млрд. грн.), створено Державну службу України з безпеки на транспорті, яка повинна забезпечити реалізацію державної політики з безпеки на автомобільному транспорті загального користування.

СПРАВА БІЗНЕСУ

Оксана Багрій, CSR manager, project coordinator AVG:

Глобальні зрушення у сфері безумовно впливають на мікрорівень: компанії, сфера діяльності яких пов’язана із наданням транспортних послуг чи перевезеннями повинні глибинніше та професійніше підходити до побудови системи БДР. По-перше, це допоможе знизити рівень аварійності, і як наслідок зберегти життя та здоров’я працівників. По-друге, сприятиме репутаційній та інвестиційній привабливості.

Що має включати в себе система БДР у компанії? Простими словами:

• відповідальне коло співробітників: робоча група із менеджерів відділів та лідерів команд;
• розробку документального супроводу: політики, положення, системи управління БДР, плани робіт, процедуру оцінки результатів і розробку коригувальних дій;
• регулярні тренінги для персоналу, що включають в себе як специфічні так і загальні вимоги до виконання при роботі;
• якісну комунікацію між персоналом, керівниками і топ-менеджментом, що сприятиме покращенню всієї систему БДР та пришвидшить реагування на критичні точки та впровадження превентивних заходів.

CASE STUDY

Аліна Соколенко, керівна партнерка компанії AVG, Голова правління ASDE:

Позитивна тенденція у тому, що українські компанії вже активно долучаються до найкращих світових практик у сфері БДР.

Наприклад, компанія Нова пошта, лідер експрес-доставки в Україні, впроваджує систему безпеки дорожнього руху за міжнародним стандартом ЄБРР.

Головною метою цієї ініціативи є підвищення ефективності наявної системи безпеки працівників компанії, а також зменшення кількості нещасних випадків, простоїв та ремонтів. Проєкт стартував в березні 2019 року і в Новій пошті вже побачили позитивні тенденції. Так, загальний показник аварійності знизився на 27%, при тому, що кількість автомобілів компанії у зв’язку з виробничою необхідністю зросла на 64%. Також важливим моментом є те, що за 6 місяців поточного року не було жодного летального ДТП з вини водіїв Нової пошти.

Відповідно до розробленої Політики у сфері БДР наразі компанія наближається до виконання своїх стратегічних цілей: відсутність смертності та травматизму, зменшення рівня ДТП, збереження життя та здоров’я працівників. Таким чином, Нова пошта докладає зусиль щодо досягнення Цілі №3 сталого розвитку – забезпечення здорового способу життя та сприяння благополуччю. Це лише проміжні результати реалізації впровадження системи безпеки дорожнього руху в Новій пошті. Повністю проєкт завершиться у 2021 році.

Наявність ретельно відпрацьованої системи безпеки дорожнього руху відповідно до міжнародних стандартів – ознака успішного, усвідомленого та перш за все відповідального бізнесу.

Приєднатися

Заповніть, будь ласка, форму. Ми зв'яжемося з вами найближчим часом.

    ЧленствоПартнерство

    Top